terug in Beijing - Reisverslag uit Datun, China van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu terug in Beijing - Reisverslag uit Datun, China van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu

terug in Beijing

24 Mei 2015 | China, Datun

Hallo Nederland,

Wat later een berichtje dan gepland. Moederschap neemt best veel tijd in beslag.

We zijn immiddels weer terug in Beijing.
Ik kom er net achter dat het verslag dat ik had geschreven niet is opgeslagen. Hierbij poging 2.

Het gaat heel, heel erg goed met ons. Bo is nog steeds vrolijk, ondeugend en ontzettend lief. Zijn kusjes zijn - naast die van zijn papa- de beste.

We hebben net weer het bedritueel achter de rug. Heb de indruk dat daar door Bo elke dag nieuwe onderdelen aan toe worden gevoegd.... Pyama aan, alle spullen van Bo in bed, Bo in bed, Bo uit bed, Bo in bed van papa en mama, liedje zingen, plassen, plassen, uit bed proberen te klimmen etc. Volgens toch in slaap en dan voorzichtig weer alle spullen uit bed zodat er ruimte is om te slapen.

Als Bo wakker wordt om 6.15, dan is hij ook wakker. Er zit zeg maar geen rustig bij komen knop op. Nee: ogen open en gaan.

Bo is een echte papa boy. Het zijn beste maten. Veel is voor Bo nieuw. Hij wil dan ook graag getild worden. Dus dat doet zijn papa de hele dag zonder klagen. Trots op mijn beide mannen. Ik loop zo'n beetje achter die twee aan als een soort veegwagen met camera en rugzak en speelgoed.

Het Nederlands praat hij vrolijk na en wij beginnen wat hij in het Chinees zegt steeds beter te begrijpen. Maar ja soms lukt dat niet. En dan maar aanwijzen - alle dingen in de kamer tot dat we er achter komen. Vind Bo eigenlijk best een leuk spelletje.

Alle officiële zaken zijn inmiddels geregeld. Ging best makkelijk.

Zijn naar het terracotta leger geweest- erg indrukwekkend.

Donderdag naar het weeshuis geweest. Zonder g en Bo, met gids. Bo mocht niet mee omdat het weeshuis dacht dat hem dat te veel overstuur zou maken . Denk dat ze een juiste inschatting hebben gemaakt. Was erg heftig. Het zag er netjes, verzorgd en liefdevol uit. Maar de kinderen krijgen niet de aandacht en ruimte die ze verdienen. De leefruimte is beperkt tot 2 lokalen - 1 slaapzaal en 1 speelzaal. Werd gelijk besprongen door het beste vriendinnetje van Bo. Wat een schatje, heb haar met moeite achter gelaten.

Wel heel fijn dat ik er mocht kijken. Veel achtergrondinformatie ontvangen, begeleiders gesproken en puzzelstukjes die op hun plek vielen.

Morgen naar de dierentuin. Ben benieuwd. Bo vind een hond en poes al heel spannend. Vandaag heeft hij voor het eerst een hond geaaid. Hadden we een paar dagen terug nooit gedacht. Daarna was hij helemaal het heertje: trots op zichzelf en wilde gelijk ook hele grote honden aaien. Maar dat vonden wij dan weer niet zo'n goed idee...

We kijken er wel naar uit om weer naar Nederland te gaan: home sweet home

• 24 Mei 2015 - 16:59

Rikst:

Goeie top 2!
    Goeie smaak heeft ie qua automerk ;-)

Fijn om jullie zo happy te zien!

• 25 Mei 2015 - 10:36

Heleen Slingerland:

Hoi familie Witteveen,
    Fijn om te horen en zien dat het goed gaat met jullie drietjes.
    Genieten nog daar!!!
    groetjes van Teun en Heleen

• 26 Mei 2015 - 13:58

Anja:

Lieve papa en mamma Witteveen,
    Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat! Kan niet wachten om Bo te ontmoeten, maar dat duurt nog wel even ;) Fijn om jullie verhalen te mogen lezen.
    Liefs Hendrik en Anja

• 28 Mei 2015 - 16:36

Frieda :

Terug naar huis!
    Het is bijna zover, als ik goed kan rekenen vliegen jullie morgen terug in de tijd ☺ back home!
    vast een fijn gevoel om dan met z'n 3en heerlijk van elkaar te genieten!