3 weken in nederland - Reisverslag uit Nes, Nederland van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu 3 weken in nederland - Reisverslag uit Nes, Nederland van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu

3 weken in nederland

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2015 | Nederland, Nes

Hallo lieve familie en vrienden,

Al weer drie weken in nl! Wat gaat de tijd snel.

Het gaat nog steeds onvoorstelbaar goed. Het voelt alsof we altijd al met zijn drieën zijn geweest. Heel bijzonder.

Gister naar aquazoo geweest in hurdegaryp. En wat vind je dan het allerleukst. Nee niet de beesten, vissen of de speeltuin. Nee hoor de Bobcat/ kraan die een geul aan het graven is. Tja.... Volgens mij wordt een bezoek aan het werk van g een groot feest voor Bo. Een kinderhand is snel gevuld..
Vandaag wilde Bo geen kleren aan. Tot dat er een vrachtwagen aankwam bij de buren met glas voor de nieuwe ramen. Niet te houden. In no time kleren aan en als de kippen erbij. Dus als iemand van jullie gaat verbouwen.. Bo laat zich graag uitnodigen.
Regelmatig pluk ik Bo ergens vandaan dan ligt ie ergens onder om te kijken hoe het werkt.

Elke dag heb ik weer zo veel respect voor ouders! Toch wel een hele verantwoordelijkheid opvoeden. En 1x alleen naar het toilet kunnen gaan zou ook wel prettig zijn ( Bo richt zich nu iets meer op mij dan op g, ook al zijn zij ook nog steeds beste vrienden en met name partners in crime)

Ze hebben samen ikke pikke porretje mama bedacht- een soort kietelspelletje waarbij ik door g op de grond wordt gesmeten ( ander woord dekt de landing niet) en Bo vervolgens een snoekduik maakt en op mijn benen beland en me onder de voeten begint te kietelen. Laten we zeggen dat twee van ons drieën het een leuk spelletje vindt.

Taal gaat ook erg goed. Bo begrijpt best veel. Gister lag hij op bed en vroeg hij om drinken in het Chinees als onderdeel van uitstel ritueel van het slapen . Ik zei tegen hem niet echt serieus: als je in het Nederlands vraagt dan krijg je het. En verhip als antwoord kwam er: dlinken. Tja die R is best lastig.

Ook de hechting lijkt goed te gaan. G was met een neefje aan het ouwehoeren en die gaf hem een klap. Bo kwam gelijk ter bescherming van zijn papa. Met eten let hij goed op dat iedereen voldoende eten krijgt. Vandaag pakte g mijn brood om het voor mij klaar te maken omdat ik druk bezig was met Bo. En toen kwam er gelijk een verontwaardigd: nee, voor mama. Toen ik uitlegde dat papa mama hielp kwam er in het Chinees: dank je wel papa!

Bo kan ook heerlijk duidelijk zijn. Is hij samen met zijn vader aan het boekje lezen en ik begin te stofzuigen dan wordt mij klip en klaar duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.. Dat is anders afgelopen dan Bo verwachtte ( mama's zijn dan toch de baas) Gister liepen we langs een bankje met 3 oudjes. 1 van hun wilde een handje van Bo: hij stak zijn vingertje op en zei: nee, nee, nee en liep ze straal voor bij.
Kan ik eigenlijk wel waarderen. Hij hoeft geen allemands vriendje te worden.

Ga nu koffie drinken met mijn mannen.
Later.
Liefs Bo, g en j


  • 20 Juni 2015 - 12:43

    Corrie:

    Hallo J, G, en B, wat leuk dat het zo goed gaat met jullie! En dat Bo echt kan genieten van de dingen die jullie doen! En Jacomien, sterkte met die mannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Mei 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7430

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Adoptiereis naar China

Landen bezocht: