weer thuis!!!! - Reisverslag uit Nes, Nederland van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu weer thuis!!!! - Reisverslag uit Nes, Nederland van adoptiereisnaarchina - WaarBenJij.nu

weer thuis!!!!

01 Juni 2015 | Nederland, Nes

Goedemorgen,

Hierbij een update vanuit akkrum.
Zo fijn om weer thuis te zijn!!

Ook in Nederland gaat het heel goed met ons als gezin.
Bo blijkt een echt buiten kind te zijn. Vanochtend werd mij volgens mij in het Chinees medegedeeld dat het niet meer regende en dat we dus wel naar buiten konden.
De tractor, kar, en fiets moeten s' avonds voor de openslaande deuren - dus in het zicht- geparkeerd worden voor het slapen moet er nog ff door het beneden raam gekeken worden gekeken. En zodra Bo wakker is, wordt gecontroleerd of het geparkeerde wagenpark er nog staat.

Bo heeft al hout gezaagd mrt zijn vader, met de kar van de traktor wordt het hout van a naar b gebracht. Er wordt al wat afgestapt met de loopfiets. Ook de tractor wordt vol op gebruikt met papa als duwer. Nog ff doorgroeien en dan kan Bo bij de trappers.

Dit voor een jongetje dat 2 weken geleden nog nooit met zijn blote voeten had gelopen en bang was voor putdeksels omdat hij niet in de gaten had dat je daar gewoon overheen kon lopen.

Tot nu toe is hij meer buiten dan binnen.

Hett Nederlandse eten gaat er net zo goed in als het Chinese eten. Gister brood met pindakaas plus kaas- wordt een nieuwe hype ;).

Slapen gaat goed. Tenminste Bo slaapt heel goed, zijn papa redelijk en zijn mama niet.
De verdeling is nu als volgt: papa slaapt op een matrasje op Bo zijn slaapkamer en Bo en ik slapen samen in het grote bed. Wordt wel weer anders.

We hebben de indruk dat hij zich al wat gaat hechten. Hij wil graag ons beide om zich heen hebben. ff snel op de fiets om een boodschapje te halen, zit er niet in.

We doen spelletjes met Bo om de taal te leren en zijn motoriek te verbeteren.

Zal niet ontkennen dat het zo nu en dan ook echt wel heftig is en ook frustrerend is omdat we elkaar niet altijd kunnen verstaan. Maar zijn zo trots op ons blije, lieve en ondernemend en dappere zoon.

liefs Bo, g en j

• 01 Juni 2015 - 13:18

Corrie Schipstra:

Gefeliciteerd met de komst van jullie zoon!
    Wat leuk dat we konden meegenieten met jullie belevenissen.
    Heel veel geluk, plezier en wijsheid gewenst!

• 01 Juni 2015 - 17:09

Teun En Heleen :

Lieve familie,
    Wat geweldig om te lezen dat het zo goed gaat. Echt geweldig hoe hij dit alles zo opneemt. Ik wens jullie heel veel geluk met deze kleine man, geniet ervan., het gaat zo hard.

Liefs Teun en Heleen Slingerland

• 01 Juni 2015 - 21:27

Jan-Willem:

Wat mooi om te lezen hoe Bo inmiddels in NL is 'geland'. En fijn voor jullie om nu in je eigen omgeving elkaar nog beter te leren kennen. Goeie smaak trouwens, die Bo! Goede tijden met elkaar gewenst.

hartelijke groet,
    Jan-Willem